CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Monday, October 25, 2010

buat apa?

'korang berdua nampak comel together'
'sweet je kowg nie'
'saling melengkapi lorh'

bila teringat balik kata-kata ni hati tiba-tiba rasa lain macam..
tak seronok, tak setuju, suka, happy dan macam-macam lagi perasaan bermain di benak hati.
dah orang nak kata macam tu, kita tak boleh nak buat apa.
nak tutup banyak mulut memang susah, tutup mulut sendiri jela yang senang.
senyap..yup, inilah yang selalu aku buat bila ditembak dengan kata-kata diatas.

nak kata tak setuju, bukan.
nak kata setuju pun bukan.

bukan seorang dua, malah hampir semua kawan disisi yang mengatakan demikian.
bukan kawan aku saja, kawan dia sekali.

tapi aku masih tak rasa seperti apa yang mereka katakan
aku masih tak rasa apa yang mereka katakan itu benar.
sebab aku sendiri yang hadapi.
mereka cuma memerhati dan melihat.
malah mungkin ada yang hanya mendengar.

tak dinafikan, nama aku agak 'meletup' bila perkenalan kami bermula.
macam mana boleh jadi macam ni aku pun tak tahu.
tapi biasalah kehidupan.

'dia mesti suka tu'
'dah confirm2 dia ade aty kt ko'

ayat macam ni lagi aku tak suka dengar.
yang ni aku bangkang habis-habisan.
tapi terkadang rasa macam betul pula kata mereka.
huhuhu~

tapi jauh disudut hati aku still macam tak rasa apa yang kawan2 kata
entah apa yang bermain kat otak aku nie,aku pon tak tahu.

kadang-kadang rasa macam dia suka
kadang-kadang rasa macam dia tak suka

orang cakap nak tahu jawapan kena tanya orang punya badan.

nanti aku tanya lah
lepas dah tanya nak buat apa??

kalau tak suka?
kalau suka?

kalau tak suka tak apalah. kita kawan macam biasa.
tapi kalau suka?
nak buat apa kalau suka?
budak zaman sekarang ni kalau dah suka mesti couple punya.
tapi aku bukan budak zaman sekarang.
aku tak suka couple..
really hate it!

so,apa yang perlu aku buat?
tu pun kalau dia sukalah =P

**********





0 comments: