CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Wednesday, October 27, 2010

motor juga perlu berehat...

'kuala lumpur!!..aku datang!!'

inilah status yg aku buat malam td..
konon nk mention kt kawan2 yg ada kt KL..nk bagitahu dowg yg aku nk dtg sna..

pkul 3:30
lepas mkn aku mengorak langkah menuju ke destinasi (KL)
naik moto sowg2 mmg bosan..
singgah stesen minyak, 'isi penuh ye kak' kataku pada pekerja tersebut...
dlm hati da xsabar2 nk sampai rumah.

masuk je highway, cam biasa...
motor aku pegi menderum je..xde laju mane..naik 110 je..xlaju mne ponkn klu nk dibandingkan dgn motorbike..
still ikut law highway..maksimum 110/km kn??

mule2 rase xde pape..enjin moto xde meragam..
tp lepas da 30km aku dr melaka..enjin mule buat bunyi pelik..
dah mcm bunyi keteapi..kuat~

hati mule rasa xsedap..kelajuan motor terus aku rendahkan..
maka, bawalah aku motor itu pada kelajuan 60/km diatas highway..
uwaaa,xpenah dibuat org rasenye..

dalamhati harap2 sempat smpai dekat mne2 RnR..
klu ade prob pape pon ade gak port aku nk lepak2..
maka dengan slowly nye...

...alhamdulillah aku sampai ke RnR pedas-linggi..
lepak kat pondok yg ade kt citu sementara menanti enjin sejuk..
nnt bole la aku godek2 skit..nk buat skg confirm2 melecur tangan..

lepas da sure sejuk...aku pon start mengodek..
buka spart plug..check minyak itam..ok aje..
try start...hurm,da xbole idop terus..

"salam bro..
ade mne??"..terus aku kol kwn aku..

"wassalam..rumah la der..awat"..katanya..

bla..bla..bla..die suruh aku lepak kt situ jap..
pusing kiri..pusing kanan..
xramai orang pon..yg ade cleaner je kt sini..
lama gak la aku melepakkan diri kt sini..


6:10
lama aku menunggu..
akhirnya sampai pun kawan nie..ade 3 org..2 naik keta..1 naik moto..
setelah berbincang..aku decide nk tunda ja motor nie redah highway pegi melaka balik..
nk tinggal kt sini tak berani..tak boleh jamin selamat..

maka redahlah kami highway itu...
dari RnR pedas=linggi..masuk highway dengan menunda..
sampai tol pedas-linggi kne buat u-turn balik..
masuk balik highway menuju ke melaka..

alhamdulillah kami selamat tiba..
motor aku terus bawa bengkel..nasib baiklah ada lg bengkel yg buka..
checking2..ade masalah kt kaburetar,piston..

adesss~
motor aku minta cuti..
da lame sangat guna rasanye...
ulang-alik KL-Melaka...
A.Gajah-Bandaraya Melaka...
A.Gajah-Bukit Beruang...

memang aku selalu gunakan motor ni....
la nie,aku da xde transport..berjalan kaki la nmpk gaye nye kalau nk pegi kuliah..
dan mungkin akan duduk je kt dalam kolej..xkemana pun kalau ada masa terluang..sob2..

anyway...i miss my moto..
get well so0n~

^_^'


0 comments: