CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Saturday, August 14, 2010

Pintaku pada-Mu Ya Allah~~~

Ya Allah,

Aku mohon kepada-Mu untuk mendapat rahmat dari sisi-Mu

Untuk membimbing diriku,

Mengatur hal-hal yang belum teratur,

Menolak godaan,

Memperbaiki hubunganku,

Memelihara agamaku,

Menjaga niatku yang tidak kelihatan,

Meningkat dan mensucikan amalku yang kelihatan,

Mencemerlangkan wajahku,

Memberi petunjuk kepadaku untuk melangkah ke jalan yang lurus,

Memenuhi hajatku dan menjaga daku dari segala kejahatan.

Ya Allah,

Sesungguhnya aku pohonkan keimanan yang tulus ikhlas melimpahi seluruh hatiku,

Aku pohonkan juga keyakinan yang benar

Sehingga aku mengetahui bahawasanya tidak akan mengenai diriku oleh sesuatu musibah

Kecuali apa yang telah engkau tentukan buat diriku.

Jadikanlah aku redha menerima segala ketentuan-Mu.

Ya Allah,

Aku pohonkan keimanan yang jujur dan keyakinan yang tidak kufur lagi goyah,

Aku pohonkan jua rahmat-Mu yang dapat menampung anugerah kemuliaan rahmat-Mu di dunia dan di akhirat.

Ya Allah,

Aku pohonkan kemenangan ketika menemui-Mu,

Ketabahan hati menerima keputusan-Mu,

Aku pohonkan dari-Mu tempat kedudukan para syuhada dan kehidupan orang-orang yang bahagia

Serta mendapat pertolongan untuk menghadapi musuh dan menyertai para nabi-Mu.

Ya Allah,

Kepada-Mu lah aku menempatkan hajatku,

Meskipun lemah buah fikiranku dan singkat amalku namun aku amat berhajat kepada rahmat-Mu,

Oleh kerana itu,

Aku memohon kepada-Mu wahai pengadil segala perkara serta penyembuh segala hati,

Sebagaimana telah Engkau selamatkan aku dari amuk tengah samudera lautan,

Semoga selamatkanlah aku dari hukuman siksa api neraka,

Huru-hara fitnah kubur dan godaan-godaan terkutuk yang menghancurkan.

Ya Allah,

Dimana buah fikiranku sangat lemah dan amal-amal perbuatanku sangat jauh dari sempurna,

Niat serta cita-citaku tidak mampu berbuat kebaikan yang pernah Engkau janjikan kepada seseorang dari hamba-Mu,

Atau sesuatu kebajikan yang pernah Engkau anugerahkan kepada seseorang dari makhluk-Mu.

Aku berdoa dan tetap memohonkan juga perlindungan dan kekuatan dari-Mu,

Engkaulah tuhan penguasa seluruh alam.

Ya Allah,

Jadikanlah kami orang yang menunjukkan dan dapat petunjuk tidak sesat dan menyesatkan,

Bersedia memerangi segala musuh tuhan,

Hidup damai dengan segala kekasih tuhan,

Kami akan terus mencintai siapa yang Engkau cintai,

Dan memusuhi siapa yang Engkau musuhi iaitu makhluk-makhluk yang menentang-Mu.

Ya Allah,

Inilah doa permohonanku terserahlah kepada-Mu untuk memperkenankan,

Inilah yang terkuasa olehku hanya pada-Mu terletaknya harapanku,

Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada-Nya jualah kami pasti akan kembali,

Tiada daya dan upaya kami melainkan dengan pertolongan Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung

Ameen~

0 comments: